بازاریابی سنتی روی پیام فشاری(ارتباط یک سویه برای رساندن پیام مخاطب) تمرکز داشت و از رسانه های پخش صوتی و تصویری و چاپی برای ارتباط با توده مخاطبان استفاده می کرد.در بازاریابی سنتی ارتباط با کاربر در نظر گرفته نمی شد و حداقل فرصت ها برای تعامل و بازخورد بین مشتریان و سازمان وجود داشت و کارکنانی که به طور مستقیم با مشتری در تعامل هستند این گفتگوهای احتمالی را مدیریت می کردند.
با گذشت زمان،آن ها اینترنت را به عنوان محیطی برای ترفیع و توزیع شناختند.تجارت الکترونیک به عنوان گزینه مقابل روش های دیگر ترفیع همچون رادیو و تلویزیون مطرح شد.مصرف کنندگان برای شناخت محصولات روی به استفاده از اینترنت آوردند و کم کم خرید اینترنتی هم انجام می دادند.سایت های تجارت الکترونیک،سایت هایی هستند که به مصرف کننده اجازه مقایسه برندهای مختلف را داده و امکان خرید اینترنتی با کارت های اعتباری را برای آنها فراهم می کنند.
این انفجار در فعالیت های تجارت الکترونیک به سود تولید کنندگان،خرده فروشان و سازمان های غیرانتفاعی شد، زیرا این سرعت بالاتر، بازده مالی بهتر و دسترسی به ریزبازارها را فراهم می کرد.
در بخش های بعد به معرفی ابزارهای سنتی و دیجیتال و ترکیب این دو ابزار می پردازیم.
درباره این سایت