چند سالی است که اصطلاح « اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام » را زیاد می شنویم و این کلمه قبل از فراگیر شدن اینستاگرام در بازاریابی دیجیتال ایران جایگاهی نداشت. اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام به معنای بازاریابی به کمک افراد تاثیرگذار در اینستاگرام میباشد. اینفلوئنسر مارکتینگ را در ایران با شبکه های اجتماعی به طور خاص با اینستاگرام میشناسیم و به کار می بریم.
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های ارتباطی بازاریابی است که در این شیوه کسب و کار ها می کوشند افراد تاثیرگذار مورد نظر خود را بیابند و به واسطه معرفی آنها کسب و کار خود را سریع تر به دید مشتریان خود برسانند.
اینفلوئنسرها از اثرگذاری خود در رفتار دیگران استفاده میکنند و محصول یا کسب و کاری را توصیه میکنند و یا درباره موضوعی محتوا تولید میکنند و در ازای این کار پول مشخصی( عدد مصوب ندارد) دریافت میکنند و یا آن محصول یا کسب و کار را تا زمان مشخصی به صورت رایگان استفاده می کنند و یا درصدی از فروش آن کسب و کار را دریافت میکنند.
اینفلوئنسرها در حوزه های مختلف از جمله سبک زندگی، خانواده،ورزش، مد و زیبایی،گردشگری، عکاسی و . فعالیت می کنند.این افراد از اینستاگرام به عنوان یک رسانه شخصی و تریبون استفاده می کنند تا به واسطه وفاداری دنبال کنندگان و جذابیت محتوا به نفوذ بالایی برای مخاطبان خود دست پیدا کنند و تبلیغاتی که توسط آنها انجام می شود مورد استقبال قرار گیرد و سریع تر دیده شود.
زمان زیادی طول کشیده است تا یک کاربر اینستاگرام به یک اینفلوئنسر تبدیل شود و این را مدیون محتواهایی است که در صفحه ی خود منتشر کرده و مورد استقبال تعداد زیادی از افراد قرار گرفته است و در مرور زمان به یک محبوبیت و اعتماد نسبی رسیده است یا به عبارتی صاحب نظر در زمینه فعالیت خود شده است.
متاسفانه در فضای بازاریابی ایران افرادی که متخصص نیستند و صرفا به واسطه محتواهای بی مایه و سخیف معروف شده اند،خود را اینفلوئنسر می دانند و تبلیغات بی ارتباط انجام میدهند که این امر در کوتاه مدت ممکن است بازده خوبی داشته باشد ولی در بلند مدت این محبوبیت و اعتماد از بین خواهد رفت.اینفلوئنسرها افراد قدرتمندی هستند و همین امر باعث جایگاه فعلی آنها شده است.اعتماد و وفاداری و مشارکت دنبال کنندگان ،آنها را فردی قدرتمند و با اعتماد به نفس بالا ساخته است.
درباره این سایت